07
Okt
10

and the Nobel prize goes to…

Ni har väl inte missat att det är Nobelvecka som pågår? Medicin, fysik, kemi – checked! Nu återstår de mest intressanta enl mig så klart. Litteraturen samt fredspriset. Nu återstår det bara några få timmar tills vi får veta vem litteraturpriset får, jag antar att den lyckligen vet det redan! Tydligen så läckte informationen om nobelpristagaren i medicin ut redan på måndag morgon dvs några timmar innan den offentliggjordes. Nu har jag läst alla möjliga listor med tilltänkta pristagare hmmm Zagajewski eller Traströmer? Adonis eller Ko Un? Jag kommer inte att kunna titta på SVT’s sändning då jag har labbar med studenter i polska. Fast jag kan ju alltid vara där ngr min tidigare och koppla upp mig, borde väl sändas på SVT play eller? Hade varit kul att få höra Fylking’s ”äntligen!”.  Fast han är kanske fortfarande portad från Börshuset?? Ash tycker det är verkligen löjligt, tror att Horace hade mått bra av lite självdistans.

Det är dock inte p g a litteraturpriset som jag är uppe så tidigt – 7.20! det var tänkt att jag skulle vara på SOL vid 9 och jobba lite men mitt uppdrag har blivit inställt. Så nu roar jag mig med att koka mina böner, lacka naglarna, äta mysig långfrukost med levandeljus. Mår mycket bättre idag och det är jag verkligen glad för. Bartek kommer nog med en snabbvisit inom kort och det ska bli kul. Fick en fin besök igår! Trevligt värre! Och det blir fina besök till helgen med.

Visst är mina grannar jätte söta?

——————————————————————————

Svaret blev: Mario Vargas Llosa. Bokhandel nästa!

0 Responses to “and the Nobel prize goes to…”



  1. Kommentera

Kommentera

