Arkiv för 20 juni, 2010

20
Jun
10

polacy do urn

Det har varit en ganska jobbig helg. For det första är jag lite sjuk eller ganska mycket, den är nog tyskarnas hämnd för min glädje när de förlorade mot Serbien. Igår var det jobbet som gällde då AMA elever tog studenten. Kollade lite på bröllopet så klart, fint att se människor så genuint glada som de två verkade vara. Måste erkänna att jag tyckte sången i kyrkan var väldigt söt.

Och sen var det mera fotboll. Idag försöker jag bevaka president valet i PL – polacy do urn!

Om Kaczynski vinner… då saknar jag ord. Var nära att ringa grannen i Sz-n för att barrikadera dörren för min mormor, det finns tyvärr en stor risk att om hon går och röstar så får Kaczynski en röst. En förrädare i familjen!

MrZ kom hem igår äntligen, det var nice att få krama om honom lite. Han har redan åkt igen men nu kommer han hem redan imorgon så det är inte så farligt.

Nej nu blir det mera fotboll. Vad säger ni? Gött att Italien spelade lika eller hur? Nu får vi se hur brassarna sköter sig

Förresten, läser en bok nu som heter Två husvagnar, En kort berättelse om traktörer på ukrainska. Den handlar nästan lika mycket om polacker och om ukrainare. Väldigt underhållande och tänkvärt än så länge men är inte klar med den än så jag får vänta med recensionen. Ska nog fixa lite te innan det blir fotboll dags, det blev en libanesisk middag ikväll och även om jag inte åt så mycket så är min förbannade magen fortfarande jätte känslig.

Polacy do urn!