17
Jun
10

grekland nigeria frankrike mexiko

Kan ni tro att det är helg? Jag vet att den kommer varje vecka men varje vecka väntar jag på den otåligt. Det är ingen vanlig helg dessutom, nej nu menar jag inte den svenska kronprinsessans bröllop – det är fotboll helg! Tack vare en av MrZ’s vänner har jag BARA fotboll på TV. Tycker nästan lite synd om MrZ när han kommer hem men jag får stå ut med Bloomberg och alla andra ekonomikanaler så nu får han faktiskt visa lite tålamod.

Tiden på jobbet försvann väldigt fort idag, jag var upptagen med tentor i fyra timmar och sen var det en del annat som skulle fixas. Våra elever tar studenten på lördag och trots att de är bara 32st är det en hel del som ska fixas och övas. Efter jobbet istället för matchen blev det lunch ute, mini SPA besök och fika. Det blev crepés till lunch, riktigt gott! Det fick mig att tänkta på min senaste Paris vistelse när jag hälsade på underbara Emma. Jag tror att det var sista dagen när vi tog oss till Montmartre, promenixade bland alla underbara affärer och lyckades komma bort lite från turister. Vi hittade en liten underbar crepérie men bara fåtal bord, där satt vi njut av stunder med den franska cidern i handen. Vad jag saknar alla mina vänner!  Nu är det bara 24dgr kvar till jag få krama om dem alla!

Idag läste jag äntligen ut boken som jag började läsa för ganska länge sedan. Tror det var på flyget från Down under som jag började med den. Det är en av Herta Müller’s som heter Hjärtedjur. Jag försöker varje år läsa minst en bok av Nobelpristagare fast av Le Clezio har jag inte läst något så det får jag försöka göra snart. Så klart har jag en hel hög med böcker som ska läsas, här i Bh kanske inte så många men desto fler som väntar i kartongerna i Lund.

Vad tyckte jag om Herta’s bok? Den är väldigt Östeuropeisk så att ha lite kunskap om det historiska bakgrunden underlättar väsentligt. Vi får se om det blir fler böcker av Müller. Är lite sugen att läsa en på polska (Hjärtedjur läste jag på svenska) för att se om översättningen gör skillnad. Så var det med Imre Kertész, läste först en av hans böcker på polska och kände bara nja… men sen lästa jag en på svenska och tyckte jätte mycket om den.  Nu minns jag inte om det var en och samma bok jag läste men ändå.

Mamma ska resa med Viktor till PL om ett par dgr så då måste jag surfa lite och kolla vad som ska beställas.

Nu ska jag titta på en dokumentär om den svensk-danska fotbolls historia, allt började 1913… Sen blir det Frankrike – Mexiko. Me like!

0 Responses to “grekland nigeria frankrike mexiko”



  1. Kommentera

Kommentera

