06
Apr
10

Aussie day 5

Oj vilken lång dag, inte riktigt längre än alla andra men känns som om det var evigheter sedan jag gick upp. Det var hyfsat lugn dag på jobbet men jag fick ställa upp och ta en lektion för en lärare som var borta idag. Som tur var så var det mina egna elever jag skulle underhålla, de blev nog inte så glada när de insåg att det var en extra lektion i engelska som gällde. Efterjobbet begav jag mig på jakt efter sommar skor och kom hem tomhänt, hur är detta möjligt??

Nu på kvällen har vi varit på en konstutställning, det var armenisk konst som stod på schemat. Det blev dock en väldig snabb runda bland skulpturer och målningar då MrZ ska jobba mer ikväll i Sauda Arabien.

Så nu är det soffan, teet, filten och TVn som gäller innan det är läggdags.

Aussie dag 5

Det var den enda sovmorgonen jag har fått under min semester. Sov lagom skönt då Martyna bestämde sig för att gå i sömnen men visst är skönt att sussa till 10 och inte hoppa up kl.6. Vädret var betydligt bättre, ingen sol & blå himmel men varmt och ingen regn i alla fall. Vi tog oss snabbt från Rhodes till centrum och det blev en promenad från stationen till Cockle Bay. Efter en mysig brunch promenerade vi vidare till Australian Museum. Vi gick genom Hyde Park och följde under en kost stund schack spelare i parken. Det var inget spännande äventyr i museet men två av utställningar var intressanta. Den ena var en utställning av natur & vilda djur fotografier och den andra handlade om aboriginer. Efter att ha avklarat museet träffade vi vara tyska vänner, vi skulle ta en sightseeing buss for en runda i stan men det visade sig att den har slutat gå för dagen. Efter en snabb överläggning bestämde vi oss att dela på oss. Jag ville få lite shopping ha gjort medan de andra ville hellre traska runder i stan. Det blev en snabb och lyckad shopping runda men lite fynd från både Hilfiger och Marcs. En fin middag på Wagammama var en perfekt avslutning. Gänget dock hann inte med middag än så det fick bli en dubbel middag för mig, nejdå så mycket åt jag inte den andra gg men lite japansk plommon vin blev det. Supertrevligt hade vi också J Tycker verkligen att maten i Australien var superb men samtidigt så åt jag mest asiatisk mat men med tanke på den höga andelen av australiensare med asiatiskt påbrå kommer nog den asiatiska köket snart räknas som inhemsk tror jag.

Det blev tåget till Rhodes och sen kvällsfika med Jenny och hennes kille. Tiden forsvinner snabbt när man har kul och av denna dagen återstod det bara att lägga sig.

BTW – dagens viktigaste händelse måste ändå vara att jag hittade Mariage Frerés här i Bh! Jag vet att for många betyder det inte så mycket men for en te freak som mig är det som en gåva från himmelen!

 

Nu ska jag sussa, NATTI!

0 Responses to “Aussie day 5”



  1. Kommentera

Kommentera

