24
Feb
10

1dag kvar

Nu återstår bara an dag kvar till helgen, visst är det skönt! Dessutom är det lång helg, det är nämligen profetens Mohammed födelsedag (om jag nu minns rätt) på fredag. I och med att fredag är redan en helg dag får vi en extra dag – söndag är också ledig! Tackar och tar emot. Jag ska inte klaga, för min del har det varit en tre dagars arbetsvecka MEN en ledig dag är alltid välkommen. Kommer ändå jobba häcken av mig fast hemifrån men förberedelser av sluttentor.

Igår kväll kom MrZ hem med en överraskning eller rätta sagt två stycken, paketen från min underbara Mamma – en dos av Sverige! Öppnade de direkt och förutom böcker och tidningar hittade jag fina bilder på Viktor och en jätte skön kofta. Det är definitivt för varmt för den här i Bh men den kommer komma till användning när jag ska hälsa på känguru i mars.

Det blev inget långvarigt besök hemma for MrZ – 1o timmar knappt, imorse kl.4 var det dags for honom att gå upp och strax därefter bege sig till flygplatsen. Ni kan ana vem väcktes samtidigt och inte kunde somna om? JAG! Det var hemskt att gå upp 5.45, var tvungen att hänga handduken över spegeln för att inte skrämmas av zombie blicken.

Dagen på jobbet var ganska smooth, tack och lov! Kom hem i tid och tog mig en välförtjänt paus innan det var dags att fixa allt inför morgondagen. Nu känner jag mig mer eller mindre klar med allt så nu ska det slappas i soffan och läsas tidningar. Internetnyheter i alla ära men känslan att faktiskt läsa en papperstidning går inte att ersätta.

Hoppas att ni får en lika skön kväll!

Förresten, det är skit väder i Bh idag – nej, inget regn eller snö nej – sand dimma heter det här!

0 Responses to “1dag kvar”



  1. Kommentera

Kommentera

