05
Feb
10

febr

Dagarna flyger iväg snabbare än med ultra rapid speed, helt otroligt att det redan är februari! Saker och ting går sin lilla gång här i lägenhet 192. Jag har jobbat en hel del som ni förstår och just nu är det helg här men jag har inte mindre jobb för det. Det är inte för så länge sen första terminen tog slut och vi närmar oss redan mitten på termin två, med andra ord dags att räkna betyg igen så att cirkusen är igång!

Förutom jobb har det inte hänt så mycket här men ibland finns det små guldklimpar i vardagen. Jag har varit med barnen på en utflykt till Bahrain National Museet och haft workshops. Det är en utställning från USA som heter Picturing America (http://picturingamerica.neh.gov/), riktigt intressant var det och professionellt förberett för barnen. För de flesta av barnen var det första gången de besökte Bahrain National Museet och många av dem såg mer fram emot lunchen på en shopping center än själva utställningen och workshops. Sorligt!

Några dagar senare återvände jag till museet, denna gång med Carine för att se Palestine, creativity in all states – en liten utställning om palestinsk modern konst. Har aldrig innan mött palestinsk konst så det var en gripande upplevelse. Nedanför hittar ni en bild av en installation som heter Homage to Childhood, det var ett vitmålat litet rum fyllt med vita ballonger inuti vilka fanns barnbilder, från taket hängde glorior av taggtråd. Det fanns en hel del intressanta installationer men den fastade på minnet och jag kan inte släppa den.

En av mina kompisar här fyllde år nyligen och vi firade henne på ett av mina favvo ställe, en sushirestaurang. Nice nice. Igår var jag på ett event by smallworld, jag är inte direkt intresserad av själva nätverket men det var trevligt att gå ut en sväng. Dock har alla parkerade Porsche och skvallertidningars papparazzi påmint mig alldeles för mycket om festens snobbighet.

Idag var det lunch med mitt libanesiska gäng som stod på schemat, samt bio besök med Carine. Vi såg en film som heter The book of Eli. Filmen var väldig obehaglig i början men visade sig vara helt OK. Nu ska jag jobba lite innan det är dags att krama om kudden. Imorgon ska jag sova fram till lunch, hämta min nya klänning hos Karen Millen, jobba lite till och sen kommer MrZ hem så det får bli en mysig middag någonstans.

Over & out, puss & slisk

0 Responses to “febr”



  1. Kommentera

Kommentera

