02
Okt
09

Howdy!

Nu är det helg! Jag har säkert nämnt det tidigare att det är fred & lörd som är helg i Bh. Så idag är det liksom ”fredag” kväll hemma. Och jag är ensam! Yes, MrZ åkte till Beirut idag och ska stanna där 1v. Först tänkte jag följa med men… det är någon som har en uppsats att skriva, undrar vem det kan vara, ja just det. Så tanken är att jag mer eller mindre ska låsa in mig hemma och bli produktiv. En dos motivation finns t o m men kan knappast påstå att jag har varit så hemskt produktiv den senaste veckan, så nu jädrans… Saken är bara den att alla vara bekanta vet att jag är ensam hemma så idag var det den mest busy day jag har haft sedan jag kom hit för en vecka sedan.

MrZ stack i förmiddags men jag fick äran att packa hans väska och sen var det ju inte lönt att gå och lägga sig. Jag tänkte att jag har väl en lång och stillsam dag framför mig, så fel jag hade. Det blev en tre timmars lång lunch på Trader Vick’s med Carine, Chafic&Maya samt två andra par som jag träffade för första gången. Alla var jätte trevliga och vi hade verkligen jätte roligttrots att det inte är lätt att hänga med i samtalen utan större kunskaper i arabiska. En snabb shopping runda som resulterade i ett par silvriga pumps som jag ska ha på Marcins & Hannas bröllop. Både jag och Carine var kaffe sugna så det blev fika på ett chocolaterie Maya. Vi träffade Waleed och hans flickväns samt Maya&Chafic där. Det blev dock ingen lång sittning så nu är jag hemma och det blir en lugn kväll med bad, te och en bok i handen.

LOVE

 

PS NyÅrs firande i Prag med Mia bokat! WoHooooo!

0 Responses to “Howdy!”



  1. Kommentera

Kommentera

