11
Aug
09

jazz

Tydligen så även här i Bh kan det finas lite mer sofistikerad underhållning. Låter det sarkastiskt el väl ironiskt? Nåja då har ni inte varit i Bh, jag lovar att det är inte så värst mycket som händer här. Bio, restauranger och shopping ungefär där slutar utbudet. OK nu ar jag väl lite taskig men om man verkligen har gjort en ordentlig sightseeing på ön och ska vara här en längre stund är det verkligen svårt och veta vart man ska ta vägen om ens kulturella sida börjar vittra bort. Som tur är så har vi här en del kompisar som inte bara har bott här ganska länge men även de är sökande efter någonting med vettigt innehåll. Museet här har då och då en spännande utställning men just nu är det sommar och ingenting speciellt pågår där inne. MEN ibland har man tur och igår kväll var en sådan dag. Det visade sig att Informations minister har organiserat en serie konserter med utländska gäster allt detta for free! Tyvärr så missade jag den första med kubanska musiker men igår var det dags for lite jazz. James Moody & his Ensamble bjud på en fantastisk kväll. Gud vilka musiker! Jag är inte speciellt kunnig inom jazzområdet men jag njut av varje sekund. Det blev två timmar av en riktig bra underhållning och publiken älskade det. Tänk bara på att det inte fanns så värst många Bh där. De allra flesta som satt i publiken var som jag och mitt sällskap – invandrare. Zahi följde inte med, en drink på Mövenpick med en kompis var mer lockande men vi andra hade verkligen en superb kväll.

Idag slog jag och MrZ alla rekorden – vi gick upp 12.40. Japp ni läste rätt. Så det blir en kort dag på jobbet för honom idag. Jag har precis avklarat min dagliga timme i poolen och nu väntar på att han ska komma hem. Vi ska åka och handla och sen blir det libanesisk middag på Coral Beach med ett par vänner.

1v tills jag kommer hem!

LOVE

0 Responses to “jazz”



  1. Kommentera

Kommentera

