02
Jul
09

kitschi kitsch

Tja ännu fler varma, sköna & slappa dagar har gått. Vi har det varmt riktigt varmt men balkongen är helt i skuggan efter kl.11 och det gör den till min favvo plats.

Jag tog lite paus från Fisks bok (en alldeles för stor ansträngning för hjärnan ;)) och underhåller mig med Paulo Coelhos senaste The winner stands alone. Tyvärr får den inga bra betyg av mig.

För ett par dagar sen träffade fikade jag med en vän från Bh Carine, hon är från Beirut egentligen men bor och jobbar i Bh. Hon tog mig till alldeles underbar nice ställe kallad kitsch. Glöm alla starbucks, costa, waynes och annat franchising! Här har vi ett ställe med själ. Placerat i en gammal villa men många rum har allt som hör lyckad fika till. Jätte cool design med soffor i galna färger och kuddar i massor, alla bakverk bakas på plats och tro mig de vet hur man gör muffins! Kaffet är nästan som Zoegas 😛 I ett separat rum i mitten av caféet finns en fin butik med coola kläder (priserna SIC!), väskor, sjalar allt möjligt annat absolut nödvändigt. Efter en stor frappuccino, berg av våfflor och uppdates i massor var min själ räddat och redo att utså påfrestningar ett tag till.

Det är inte lätt att ständigt sväva i ovisheten. Zahis mamma mådde jätte bra igår medan ett par dagar sen har vi nästan förlorat henne. Idag är hon inte så bra men inte jätte dålig heller.

Igår var det återigen dags för lite shopping, fika samt middag på en sushi ställe i Beirut. Vi träffade en av Zahis gamla arbetskollegor, hans yngre dotter (4år) kämpar mot leukemi sedan ett par år. Hon svarar bra på behandling en lång väg återstår dock innan hon kan bli frisk förklarad.

Ikväll ska vi ut och festa lite. Vi ska till ett ställe som heter Music Hall, har hört talas om den så många gg så nu vill jag faktiskt dit.

Hoppas ni har inte smält i värmen där hemma!

Puss&slisk

0 Responses to “kitschi kitsch”



  1. Kommentera

Kommentera

