16
Jun
09

Baabdat

 

Så mina käraste vänner, nu är jag på plats! Sommaren har börjat 😀

I söndags kväll efter en hel dags resande kom jag äntligen fram till Bh, Zahi hämtade mig med en halv blomsteraffär i handen. Vi har inte sett varandra på 6 mån! Om någon hade sagt till mig i januari att det skulle dröja så länge vet jag inte om jag hade klarat det och lätt var der verkligen inte men nu är det förbi.

Vi stannade hemma i söndags kväll då vädret var inte så uppmuntrande till att ge sig ut (+43) och beställde mat hem. Det blev en tidig kväll då vi båda var helt slutkörda, jag efter resan och Zahi efter att ha jobbat en lång dag för att avsluta så mycket som möjligt inför vår resa till Libanon.

Igår (måndag) förmiddag var det återigen dags att sätta sig på flyget. Vi tog Bahrain air och Zahis chef Nabil gjorde oss sällskap på resan. Det kändes bra att återigen se Beirut. Det byggs överallt här! Trafiken är tyvärr ännu jobbigare än för 6 mån sedan

😛

Denna gg var det inte Antelias/Beirut som var vår final destination. Zahis familj har hyrd en sommar lägenhet i en by Baabdat. Byn ligger 20min körning från Beirut uppe i bergen. Det är riktigt riktigt fint här! Lyan är stor med 3 sovrum, 2 badrum, kök, stort vardagsrum samt 2 balkonger. Det enda som saknas är en pool men ja, allt kan man ju inte få och vi får väl köra till stranden. Vädret är mycket mer behaglig här i bergen, det är inte alls så varmt som i Beirut. Igår kväll tog jag och Zahi en promenad genom byn. Den är betydligt större än jag trodde. Vi tog varsin kall Heineken som avslutning på kvällen 😀

Idag tog jag en riktig sovmorgon och gick inte upp förrän 11!! Zahi är i Syrien idag men kommer hem på kvällen. Jag roar mig med att läsa och umgås med hans familj, speciellt hans mamma. Ja, då ska jag väl återgå till att njuta av min ledighet.

Hoppas det är bra med er alla där hemma!

 

Puss&kram&kärlek

frukost i Baabdat

0 Responses to “Baabdat”



  1. Kommentera

Kommentera

