15
Jun
08

hem ljuva hem

Igar var det aterigen dags att flytta pa sig.  En vecka lang vistelse i Bejrut var over. Det var med blndade kanslor jag lamnade Libanon. A ena sidan sa ville jag ivag – antligen komma till Bahrain och kanna att har kommer jag stanna en stund. A andra sidan sa har jag haft en underbar tid i Bejrut, framfor allt tack vare alla fantstiska manniskor jag har traffat! De kommer jag verkligen sakna!

Sista kvallen i Bejrut var vi bjudna pa annu ett brollop, Chafics & Mayas. Jag lovar att ni har aldrig nagonsin sett nagonting liknande. Det var helt magiskt!!! Stallet de gifte sig pa, festen, maten, servisen, underhallningen & sa klart brudpater. Jag har traffat Chafic forr, under mina resor till Barhrain. Han ar en otrolig varm & social person och det var en  sann gladje att se honom sa lycklig.  Om jag tyckte att de Tereks & Zeias brollop var nice sa lovar jg att det gar inte ens att jamfora de tva.

Idag har vardagen borjat. Har i Bahrajn ar det fredag och lordag som ar helg darfor var det en vanlig arbtsdag idag.  Efter att Zahi har akt till jobbet satte jag mig for att gora en lista av vad som behovs for att atminsone fa lite ”hem” kansla har. Listan blev laaaang 😛

Vi lunchade pa ett valkand for stalle mig Coral Beach. Det kanns som om alla jag kanner har diggar stallet och jag har ingenting emot den. Ligger vid vattnet (privat strand) och serverar mumsig libanesisk mat.

I eftermiddags shoppade jag det mest nodvandiga bl a en hammare, strykjarn, potatisskalare. Om ni bara vita hur svart ar det har att kopa saker till hemmet! De har saaaaa fruktansvart dalig taste!! blaaaa Och sjalv har man sa klart blivit riktig krasen efter alla ar bland   glas och porslin. Jag maste erkanna att jag fick en nostalgisk kansla da jag gick runder bland alla stekpannor och kastruller. Ser fram emot att komma tillbaks i augusti.

Igar kvall tog vi en snabb runda till mitt blivakde arbetsstalle. Sa klart sa erkande jag ite att jag ska jobba dar, 007 in action. Calvin Klein butiken var en besvikelse tyvarr, den kandes mork och liten. 6th Avenue ar mycket mycet battre, saljer D&G, Versace, Lacoste, Gucci, Hugo Boss etc sa jag kommer antagline sikta pa att jobba dar. Hoppas bara att jag far lite personal rabatt annars kommer jag aldrgi nagonsin fa ut $

over & out

KARLEK 

1 Response to “hem ljuva hem”


  1. 1 Hanna
    juni 16, 2008 kl. 10:53 f m

    Tusen, tusen tack för att du ringde igår hjärtat! Men hände det något med din telefon? För det bara bröts, så tänkte vi att du kanske ringer upp igen. Men tack för den lilla pratstund vi fick med dig! Det är jätteskoj att få läsa vad du har för dig, låter ju verkligen som en värld utan dess like!

    Lova att komma hem i augusti! Vi behöver dig!! Kramar


Kommentera

